Sunday, August 5, 2012

HATI YANG MENANGIS

Assalam..berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul..Aku juga manusia..dan aku seorang perempuan..kalau seorang perempuan tu kata dia sedang sedih tapi dia tak mengeluarkan air mata bererti dia sedang menangis di dalam hati..Itulah perempuan..



Tanyalah mana-mana kawan-kawan aku semua describe aku nie gila, senget, sengal, muka cantik tapi perangai tak senonoh, tak pernah jumpa orang perangai macam aku..dan kalau tanya atau tak payah tanya pon macam-macam bende yang keluar untuk describe diri aku. Aku tak nafikan semua yang diorang cakap tu betul..Sebab bila aku dengan kawan-kawan aku, aku jadi orang yang banyak cakap, banyak gelak, buat perangai entah apa-apa..sampai kadang-kadang tu diorang pon naik malu dengan perangai gila-gila aku..

Perangai aku memang macam ni..aku suka tengok kawan-kawan aku gembira, gelak-gelak..Aku suka hiburkan hati kawan-kawan aku..Kalau dengan perangai gila-gila aku tu boleh buat diorang rasa happy sebab ada kawan yang macam nie, aku tak kisah siapa-siapa nak describe aku gila, senget, atau apa-apa saja..

Tapi dalam pada tu tak siapa tau hati aku..siapa sangka dalam pada perangai gila-gila yang aku buat tu aku sebenarnya tengah sedih, tengah menangis dalam hati..tak siapa tahu..Satu lagi perangai aku bila aku ada masalah yang aku rasa sangat-sangat berat dan aku sendiri tak mampu nak pikul, aku akan pendam masalah aku tu sendiri..kawan-kawan aku ataupun mak aku sendiri tak dapat nak rasa yang aku sebenarnye tengah ada masalah yang aku tak mampu nak pikul time tu..

Tanyalah mana-mana kawan aku pernah tak diorang nampak aku diam, murung, tak banyak cakap, sedih..? Jarang sangat-sangat..Sebab bila depan kawan-kawan, aku lupakan semua masalah aku, pendam semua masalah aku yang aku tak mampu nak pikul tu..mulut aku jadi bising, gelak macam orang gila..Itu diri aku..

Ada orang bila ada masalah suka cerita pada kawan-kawan, mak, boyfren, tulis dalam diary, update status kt fb, twitter..post entry kat blog..setiap orang ada cara tersendiri nak luahkan perasaan dan cerita masalah..Tapi yang paling penting sekali, mengadulah pada Allah. Sesungguhnya Allah Maha Mendengar..Tuhanku, anugerahkan aku kekuatan pada setiap ujian yang KAU berikan ini. Moga ujian yang KAU berikan ini menguatkan dan mengukuhkan lagi cintaku padaMU penciptaku..Amin Ya Rabb.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

No comments: